Scouting Were-Di verzamelt frituurvet!

Scouting Were-Di zamelt gebruikt frituurvet of olie in! Dat doen we in samenwerking met Green Oil Recycling. Voor iedere volle container met oud frituurvet krijgen wij een leuk bedrag om onze groepskas te spekken. Daar kunnen we weer extra leuke en uitdagende activiteiten voor de kinderen van organiseren!

Hoe werkt het?

Inleveren is simpel. Giet het afgekoelde frituurvet terug in de originele verpakking, of in een lege plastic fles. Sluit de fles goed en breng deze vervolgens naar ons toe.

Iedere zaterdag tussen 10.00 en 17.00 uur staat de zwart-met-groene container van Green Oil Recycling voor de poort op ons terrein.
Je hoeft dus niet naar binnen of het terrein op om je frituurvet in te leveren.

Staat de container er niet? Vraag het dan even aan de aanwezige leiding!

Wat kan ik inleveren?

Vloeibaar frituurvet, vast frituurvet, frituurolie en overige plantaardige oliën.
Als het maar in een goed afgesloten verpakking zit!

Wat zijn de voordelen?

Door het inleveren van je gebruikte frituurvet help je Scouting Were-Di financieel een handje. Wij krijgen namelijk een financiële bijdrage voor iedere volle container. Daarnaast draag je bij aan een schoner milieu, aangezien het frituurvet een tweede leven krijgt als biobrandstof. 100 liter frituurvet recyclen staat gelijk aan een CO2-besparing van 235 gereden kilometers! Ook wordt met het inzamelen van gebruik frituurvet voorkomen dat dit in het riool belandt, wat schadelijk is voor het riool en het milieu.

Heb je grote partijen frituurvet om in te leveren? Stuur dan even een Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. om een afspraak met ons te maken.