Explorers (15 - 18 jaar)

Wat doe jij liever op zaterdagmiddag met je vrienden: een beetje chillen, Tiktokken en shoppen? Of bouw je liever samen een levensgroot reuzenrad, maak je een vijfgangendiner van frikandellen, bouw je een houtgestookte jacuzzi of organiseer je een feest en ga je van de opbrengsten ervan op kamp in het buitenland? De keuze is aan jou...

Meiden en jongens van 15 tot 18 jaar heten bij scouting Explorers, of afgekort Explo's, en zijn jouw nieuwe vriendengroep waarmee je toffe avonturen beleeft. Ze komen op vrijdagavond (19.30 tot 22.30) of op zaterdagmiddag (13.30 tot 16.30) bij elkaar en organiseren hun eigen opkomst voor elkaar. Zo doen ze dus iedere week iets anders!

Explo's hebben geen leiding, maar begeleiding: zij helpen en sturen een beetje met suggesties als "Zou je niet een klimgordel aantrekken als je in die boom klimt?", "Heb je genoeg frituurvet gekocht voor je kamp?" en "Misschien moet je even checken of iedereen een paspoort heeft, voor je op kamp gaat naar Tsjechië." Verder doen zij natuurlijk mee met alle te gekke opkomsten die jullie bedenken!

En dan in de zomer, op kamp naar het buitenland natuurlijk. Voor veel (oud-)Explorers de mooiste vakantie van hun leven. Zonder ouders, met je vrienden op een zelf georganiseerd kamp: wat wil je nog meer?

Kom een keer meedoen!

Je hoeft niet al jaren Scout te zijn om Explo te worden: iedereen kan het! Het enige dat je nodig hebt, is het leuk vinden om gave avonturen te beleven met je leeftijdsgenoten. Kom je een keer meedoen?

> Klik hier om contact op te nemen met de Explorers