Wat houdt het lidmaatschap in?

Inschrijfformulier

Wat leuk dat je lid wilt worden bij Scouting Were-Di! Hier vind je ons inschrijfformulier en het contributieformulier, dat je na drie keer meekijken ingevuld aan de speltakleiding geeft. Eerst nog even kijken? Klik hier!

Contributie

Bij Scouting Were-Di betaal je iedere twee maanden contributie, waarvan een deel kampgeld - dat zetten we automatisch opzij voor ons zomerkamp. Van het resterende bedrag betalen we de landelijke contributie aan Scouting Nederland (waardoor jij vier keer per jaar het Scouting Magazine op je deurmat krijgt én kunt deelnemen aan landelijke activiteiten), en zorgen we voor de activiteiten en kampen door het jaar heen.

Onze contributie is verschillend per leeftijdsgroep, want hoe ouder je bent, hoe vaker je met Scouting op kamp gaat of uitgebreidere activiteiten doet! Onze contributie bedraagt per maand:

Leeftijdsgroep Contributie per maand Waarvan kampgeld
Bevers (4,5 - 7 jaar) € 14,25  € 3,75
Welpen (7 - 11 jaar) € 20,- € 7,75
Scouts (11 - 15 jaar) € 20,- € 7,75
Explorers (15 - 18 jaar) € 21,50 € 8,50
Roverscouts (18 - 21 jaar) € 21,50 € 8,50
Plusscouts (21+) € 4,75*  -

*Plusscouts betalen alleen de landelijke contributie aan Scouting Nederland als ze geen andere vrijwilligersfunctie binnen onze groep hebben. Zij betalen verder per activiteit waaraan ze deelnemen.

Bij het overvliegen naar een volgende speltak gaat de nieuwe contributie in per 1 september.

Stimuleringsregelingen voor financiële ondersteuning

Scouting Were-Di vindt het belangrijk dat alle kinderen en jongeren in Veldhoven de kans krijgen om voor de volle honderd procent mee te doen aan het uitdagende, actieve, sociale en superleuke Scoutingspel. De financiële thuissituatie van een kind mag hierin geen spelbreker zijn. Gelukkig zijn er allerlei stimuleringsregelingen voor wie door de financiële situatie thuis toch buiten de boot dreigt te vallen.

Zo is er vanuit onze overkoepelende organisatie Scouting Nederland de stimuleringsregeling 'Alle kinderen op Scouting!', waarmee aanvullende financiële ondersteuning beschikbaar is voor kampgeld of contributie. Onze penningmeester kan dit voor je aanvragen. Ook kun je je aanmelden bij Stichting Leergeld Veldhoven en de Kempen: deze stichting kan bijvoorbeeld de contributie van je overnemen. Hiervoor vul je zelf het aanvraagformulier op de website in.

Heb je vragen over dit onderwerp, weet je niet of je in aanmerking komt of wil je even contact met ons bestuur? Neem dan contact op met onze penningmeester via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of ledenadministratie op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.