Scouting Were-Di zoekt speltakleiding!

Lijkt het jou leuk om bij te dragen aan de persoonlijke ontwikkeling van kinderen en jongeren, door iedere week te zorgen voor uitdagende activiteiten en een boel avontuur?

Als leiding ben je met jouw team verantwoordelijk voor een groep jeugdleden. Jullie organiseren wekelijks Scoutingactiviteiten: uitdagende activiteiten waarin samenwerking, plezier, avontuur en buiten spelen centraal staan. Die activiteiten stem je af op de leeftijdsgroep waaraan je leiding geeft: voor Bevers spreek je je innerlijke kind aan met gethematiseerde spellen, voor Scouts verzin je uitdagende, leerzame programma's. Natuurlijk bereiden jullie ook kampen voor, verzorg je insigneprogramma's waarin de jeugdleden iets extra's leren, en draag je als vrijwilliger bij aan de groep.

Wat doet de speltakleiding?

• Samen met een team van vrijwilligers wekelijkse programma's bedenken, voorbereiden, uitvoeren en evalueren.
  • Met datzelfde team het voorbereiden en deelnemen aan weekendkampen en het jaarlijkse zomerkamp.
  • Jeugdleden begeleiden in hun persoonlijke ontwikkeling.
  • Werken aan je eigen ontwikkeling, onder andere door deelname aan trainingen.
  • Overleg voeren met je teamleden en de overige vrijwilligers binnen de groep.
  • Met het team en de jeugdleden deelnemen aan regionale of (inter)nationale activiteiten.

Belangrijk:

• Je onderschrijft de doelstellin, het huishoudelijk reglement en de gedragscode van Scouting Were-Di.
  • Je bent minimaal 17 jaar of ouder.
  • Je bent bereid een Verklaring Omtrent Gedrag aan te vragen.
  • Je bent bereid je voor deze functie in te zetten en ook zelf hierin verder te leren.

Hoeveel tijd kost dat?

Je bepaalt natuurlijk met je team samen hoeveel tijd je erin steekt. Gemiddeld kun je rekening op zo'n vier à zes uur per week (inclusief overleggen en voorbereidingen). Daarnaast neem je nog deel aan een aantal weekendkampen (het aantal hangt af van de leeftijdsgroep waarvan je leiding wordt) en het jaarlijkse zomerkamp.

Ik heb interesse! Wat nu?

Lijkt het jou leuk om leiding te worden bij een speltak? Wauw, gaaf! Misschien heb je al een specifieke leeftijdsgroep in gedachten: vul dan het contactformulier op de speltakpagina (via het menu hierboven) in om in contact te komen met de speltakleiding. Weet je nog niet welke groep bij je past, of wil je eerst eens met iemand praten voor meer informatie? Stuur dan vrijblijvend een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of vul het algemene contactformulier op onze website in. Dan nemen we contact met je op voor een kennismaking en bekijken we samen welk avontuur bij jou past!

Over Scouting Were-Di

Scouting staat voor uitdaging en avontuur! Scouting Were-Di biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. Scouting is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie in Nederland. Scouting zorgt voor een leuke en spannende vrijetijdsbesteding. Scouting Were-Di in Veldhoven heeft ruim 120 leden en is aangesloten bij Scouting Nederland.

Ook als vrijwilliger bij Scouting Were-Di draait het om plezier en uitdaging, want met die gave vrijwilligersklus ontwikkel jij jezelf. Daar heb je niet alleen wat aan bij Scouting, maar ook in je (toekomstige) werk of opleiding. Bovendien word je lid van een wereldwijde vereniging die vele deuren voor je kan openen: vriendschap, nieuwe uitdagingen en heel veel avontuur!